රට ගිය ස්ත්‍රීන් ගෙදර ආවොත්....?


හොඳ නරකත් ගෑනු පිරිමිත් වශයෙන් කෙරෙන කතාබහේදී වැඩිපුරම හොඳ මිනිසුන් බවට පත්වන්නේ පිරිමිය. ඊට හේතුව නම් මේ ලෝකයේ බොහෝ දේවල නිර්මාණ අයිතිය අදටත් පිරිමින් සන්තකයෙහිම පැවැතීමය. එහෙත් අතීතයට සාපේක්ෂව අද වනවිට ශ්‍රී ලාංකික කාන්තාව නිවෙසින් පිටතට පැමිණීමේ ප්‍රවණතාවෙහි වර්ධනයක් දකින්නට ලැබේ. එමෙන්ම ඉන් නොනැවතී විවිධ විෂයන්හි කෙළවරට පැමිණෙමින් සමාජයෙහි ප්‍රගතිශීලී භූමිකාවන්ට පණපොවන්නට ඔවුහු කටයුතු කරමින් සිටිති. ඔවුන් කවර කාර්යක් කළ ද පැමිණෙන ප්‍රශ්නවල නම් අවසානයක් නැත. ඒ බව නම් පැහැදිලිය.

ජීවිතයේ තරැණ අවධියේදී අධ්‍යාපන කඩඉම්වලින් ඉදිරියට පැමිණීමේ දී අද දවසේදී ශ‍්‍රී ලාංකීය පුරැෂයාට සාපෙක්ෂව ශ‍්‍රී ලාංකික කාන්තාව සිටින්නේ ඉදිරියෙනි. අධ්‍යාපන තත්ත්වය සම්බන්ධයෙන් වූ දත්ත වාර්තා විමසීමෙන් එය පැහැදිලි වේ. විශේෂයෙන්ම සරසවි වරම් ලබන තරැණ පරම්පරාවෙහි සැළකිය යුතු කොටසක් වී ඇත්තේ ශිෂ්‍යාවන්ය. අවාසනාවන්ත කාරණය වන්නේ සරසවි දිවියෙන් පසුව ඔවුන්ට උරැම වන දිවියයි. තරැණ සමයේ කවර මට්ටමින් ඉදිරියට පැමිණිය ද ජීවිතයේ දෙවැනි ඉනිමේදී යළිත් ඇයට පණපොවන්නට සිදුවන්නේ සම්ප්‍රදායික ආසියාතික ගැහැනියටමය. ජීවිතයේ සැළකිය යුතු කාලයක් සිය පියාගේ භාරයට පත්ව සිටි ඇය ඉන්පසු ක‍්‍රමානුකූලව ස්වාමි පුරැෂයාගේ පාලනයට අණසකට යටවන්නේ නිරායාසයෙනි. 

මේ තත්ත්වයට මුහුණ නොපා කිසියම් බාධා මැද වුවද තමන් ලබාගත් අධ්‍යාපනයට සරිලන රුකියාවක නිරතවන තරැණියෝ ද වෙති. එහෙත් ඇයට ද ස්ත්‍රිය සම්බන්ධයෙන් වූ සම්ප්‍රදායික සංස්කෘතික මිථ්‍යාවන්ගෙන් ගැලවීමක් නම් නැත. පොදු සමාජයටත් වඩා ඇයට ප්‍රශ්න එන්නේ තම පවුලෙන්මය. මෙම පැති දෙකින්ම තැලී පෙළී රුකියාවක නිරතවීම ඇයට මහත් පීඩනයකි. මේ නිසා අධ්‍යාපනයේදී ජයග්‍රහණ අත්පත් කරගත් ලාංකීය ස්ත්‍රිය දිවියේ දෙවැනි ඉනිමේදී ස්වාධීනත්වය සම්බන්ධයෙන් මුහුණ දෙන ප්‍රශ්න ගැන මීට වැඩි සමාජ අවධානයක් යොමුවිය යුතුය. 

ශ‍්‍රී ලාංකික කාන්තාවගේ ජයග‍්‍රහණ සම්බන්ධයෙන් කතා කිරීමේදී බොහෝ දෙනා මහත් බරක් තබා සිහිපත් කරන එක් අංශයක් වන්නේ පාර්ලිමේන්තු දේශපාලනයයි. ලොව ප්‍රථම අගමැතිනිය සිරිමාවෝ බණ්ඩාරනායක එසේ කතා කරන බොහෝ දෙනාගේ මුවඟ රුදුණු පළමු නමයි. අප කෙතරම් ප්‍රීතියකින් ඒ ගැන කතාකළත් ඇයගේ දේශපාලන ආගමනයෙහි ස්වභාවය අපි හිතාමතාම අමතක කරමු. ඇත්ත වශයෙන්ම සිරිමාවෝ මැතිනිය අගමැති පුටුව දක්වා ගෙනගොස් වාඩිකරනු ලැබුවේ තම ස්වාමි පුරැෂයාගේ මරණයෙන් ඇති වූ හිස්කම වැසීමට හටගත් සමාජ බලවේග විසිනි. ඉන්පසුව ලංකාවේ නම් දැරෑ බොහෝ දේශපාලන කාන්තා චරිත නිර්මාණය වූයේ ඒ ඇසුරෙනි. ඒ හැර බලය අත්පත් කරගත්තා නම් ඒ ඉතාමත් ආකස්මික ජනාකර්ෂණයෙනි. 

ආසියාතික සමාජයෙහි කුඩා කල පටන් ස්ත්‍රිය ඇතිදැඩි වන්නේ සමාජයෙන් ආරෝපණය කරනු ලබන ස්ත්‍රීත්ව ගතිලක්ෂණ උරැම කරගෙනය. මේවා සංස්කෘතිය මඟින් බලහත්කාරයෙන් පටවන දේය. උපතේ පටන්ම ස්ත්‍රියටත් පුරැෂයාටත් වෙනම ලෝක දෙකක් නිර්මාණය වන්නේ ඒ අනුවය. මෙය ද එක්තරා ආකාරයක වර්ගභේදයකි. සිංහල බෞද්ධ සංස්කෘතික හැදියාවක් ගැන බණ දෙසන ඇතැම් විද්වතුන් පවා සිදුකරන්නේ මේ ක්‍රමය පවත්වාගෙනයෑමට උඩගෙඩි දීමය. එහෙත් මෙකී ඊනියා සංස්කෘතික අර්ථකතන සහ සත්‍ය සමාජය අතර තිබෙන්නේ විශාල පරතරයකි. ඊට හොඳම නිදසුන නම් මෙරටට ප්‍රධන වශයෙන්ම විදේශ විනිමය උපයා දෙන විදේශගත ශ්‍රී ලාංකික කාන්තාවන්ය. නිෂ්පාදන ආර්ථිකයක් ගැන කෙතරම් බණ කීව ද විදේශයන්හි සිටින වැඩකරන ශ්‍රී ලාංකික කාන්තාවන් පිරිස පෙරළා මේ රටට පැමිණියහොත් එමඟින් ඇතිවන බලපෑම ගිණිය නොහැකිය. ස්ත්‍රිය සම්බන්ධයෙන් ධර්ම ප්‍රචාරයෙහි යෙදෙන ඊනියා පුරැෂ බුද්ධිමතුන් මේ ගැන කියන්නේ කුමක්ද? අපේ පැනයට පිළිතුරක් දෙන්නේ නම් මැනැවි.


කාංචනා සමරසිංහ - ගාල්ල

0 comments: